Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

WYSZUKAJ
WYSZUKAJ CZASOPISMO
Dołącz do nas na Facebooku!
Śledź nas na Twitterze! Obserwuj nas na Google+!  
Zapraszamy na bloga  Mendeley    
 
http://www.wuj.pl/page,kat,katid,273,strona,Literatura_faktu.html
Strona główna > Humanistyka > Literatura i kultura > Typografia publikacji :
Typografia publikacji

Klaudia Socha

Typografia publikacji (brak głosów)

pochodzących z drukarń Uniwersytetu Jagiellońskiego 1674-1819
ISBN: 978-83-233-4169-7
rok: 2017
format: B5
stron:660
oprawa: twarda
język publikacji: Polski / Polish

NOWOŚĆ

Książka dostępna !
Cena brutto 39.90 zł
Cena brutto z rabatem 36.71 zł
 

Opis Książki :

Celem niniejszego opracowania nie było przedstawienie repertuaru wydawniczego drukarń akademickich, nie stworzono także kompletnej bibliografii publikacji, choć oczywiście zestawienie takie byłoby niezwykle pomocne. Ujęcie problemu typografii dawnej przez pryzmat konkretnej oficyny (a właściwie kilku oficyn) dało możliwość zbadania metod pracy danego zakładu, a prześledzenie zmian zachodzących w określonym czasie pozwoliło uchwycić pewien proces przekształcania się książki dawnej, wykonanej metodami rzemieślniczymi, w książkę nowoczesną, nie tylko produkowaną maszynowo, lecz również o nowej, wykorzystywanej do dziś strukturze. Badany okres jest niezwykle ważny dla tego procesu, gdyż obejmuje najważniejsze punkty przełomowe: rezygnację z krojów gotyckich, wprowadzenie nowych typów ilustracji oraz – już na przełomie wieku XVIII i XIX – zmiany technologiczne prowadzące do powstania przemysłu poligraficznego.

„Najbardziej atrakcyjne dla czytelnika są z pewnością rozważania nad materiałem graficznym stosowanym w drukach. Jest to dziedzina szczególnie atrakcyjna dla badacza dawnej książki, ponieważ może on pokazać funkcje elementów graficznych w kształtowaniu projektu publikacji. Jak to daleko odbiega od praktyk historyków sztuki zajmujących się grafiką książkową, widać choćby w unikaniu przez tych ostatnich terminu «ilustracja» (nota bene nie zawiera takiego hasła Słownik terminologiczny sztuk pięknych…). Klaudia Socha zawsze stara się pokazać miejsce elementów graficznych w kontekście całego składu drukarskiego”.
Z recenzji prof. dr. hab. Janusza Gruchały

Klaudia Socha – adiunkt w Katedrze Edytorstwa i Nauk Pomocniczych UJ. Zajmuje się historią książki, druku, grafiki książkowej i czytelnictwa oraz estetyką publikacji. Obecnie interesuje się rozwojem projektu typograficznego (layoutu) książki drukowanej oraz historią zasobów typograficznych dawnych oficyn drukarskich. Członek Towarzystwa Badań nad Wiekiem Osiemnastym.

Klienci, którzy kupili tę książkę kupili również :