Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

WYSZUKAJ
WYSZUKAJ CZASOPISMO
 
http://www.wuj.pl/page,kat,katid,207,strona,Nowosci.html

Spis treści (zobacz)

Strona główna > Spis treści (zobacz) :
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT). Trening umiejętności. Podręcznik terapeuty
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT). Trening umiejętności. Podręcznik terapeuty


Spis treści

CZĘŚĆ I
WPROWADZENIE DO TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI DBT

Rozdział 1. Uzasadnienie treningu umiejętności w dialektycznej terapii behawioralnej
Rozdział 2. Przygotowanie do przeprowadzenia treningu umiejętności DBT
Rozdział 3. Organizacja sesji treningu umiejętności
Rozdział 4. Cele i procedury treningu umiejętności
Rozdział 5. Zastosowanie podstawowych strategii DBT w treningu umiejętności behawioralnych
Dodatki do części I

CZĘŚĆ II
UWAGI DYDAKTYCZNE DO MODUŁÓW UMIEJĘTNOŚCI DBT

Rozdział 6. Umiejętności ogólne: orientacja i analiza zachowania
I. Cele treningu umiejętności
II. Przegląd: wprowadzenie do treningu umiejętności
III. Orientacja przed treningiem umiejętności
IV. Biospołeczna teoria dysregulacji emocji
V. Przegląd: analiza zachowania
VI. Analiza łańcuchowa zachowania problemowego
VII. Analiza brakujących ogniw
VIII. Analiza brakujących ogniw w połączeniu z analizą łańcuchową
Bibliografia
Rozdział 7. Umiejętności związane z uważnością
I. Cele modułu
II. Przegląd: podstawowe umiejętności związane z uważnością
III. Mądry umysł
IV. Umiejętności „co” związane z uważnością: obserwowanie
V. Umiejętności „co” związane z uważnością: opisywanie
VI. Umiejętności „co” związane z uważnością: uczestniczenie
VII. Umiejętności „jak” związane z uważnością: przyjmowanie postawy nieosądzającej
VIII. Umiejętności „jak” związane z uważnością: skupianie się na jednej rzeczy
IX. Umiejętności „jak” związane z uważnością: bycie skutecznym
X. Podsumowanie modułu
XI. Przegląd: inne podejścia do uważności
XII. Praktyka uważności: perspektywa duchowa
XIII. Mądry umysł: perspektywa duchowa
XIV. Praktykowanie miłującej dobroci
XV. Zręczne środki: równoważenie działania i bycia
XVI. Mądry umysł: podążanie drogą środkową
Bibliografia
Rozdział 8. Umiejętności związane ze skutecznością interpersonalną
I. Cele modułu
II. Czynniki zmniejszające skuteczność interpersonalną
III. Przegląd: podstawowe umiejętności związane ze skutecznością interpersonalną
IV. Objaśnienie celów w sytuacjach interpersonalnych
V. Skuteczność związana z osiąganiem celów: DEAR MAN
VI. Skuteczność związana z podtrzymywaniem relacji: GIVE
VII. Skuteczność związana z zachowaniem szacunku do siebie: FAST
VIII. Ocena własnych możliwości: z jaką siłą prosić lub odmawiać
IX. „Usuwanie usterek” w umiejętnościach związanych ze skutecznością interpersonalną
X. Przegląd: budowanie relacji i kończenie relacji destrukcyjnych
XI. Umiejętności służące znalezieniu potencjalnych przyjaciół
XII. Uważność innych
XIII. Jak kończyć relacje
XIV. Przegląd: umiejętności związane z podążaniem drogą środkową
XV. Dialektyka
XVI. Umiejętności uprawomocniania
XVII. Strategie zmiany zachowań
Bibliografia
Rozdział 9. Umiejętności związane z regulacją emocji
I. Cele modułu
II. Przegląd: rozumienie i nazywanie emocji
III. Do czego służą emocje
IV. Co utrudnia regulowanie emocji
V. Model emocji
VI. Obserwowanie, opisywanie i nazywanie emocji
VII. Przegląd: zmiana reakcji emocjonalnych
VIII. Sprawdzanie faktów
IX. Przygotowanie do przeciwstawnego działania i rozwiązywania problemów
X. Działanie przeciwstawne do bieżącej emocji
XI. Rozwiązywanie problemów
XII. Powtórzenie przeciwstawnego działania i rozwiązywania problemów
XIII. Przegląd: zmniejszenie podatności na emocjonalny umysł
XIV. Gromadzenie pozytywnych emocji: w krótkim okresie
XV. Gromadzenie pozytywnych emocji: w długim okresie
XVI. Umiejętności budowania sprawności i radzenia sobie zawczasu w sytuacjach emocjonalnych
XVII. Dbanie o własny umysł przez dbanie o własne ciało
XVIII. Protokół terapeutyczny dla koszmarów sennych
XIX. Protokół terapeutyczny dla higieny snu
XX. Przegląd: opanowanie naprawdę trudnych emocji
XXI. Uważność bieżących emocji
XXII. Opanowanie skrajnych emocji
XXIII. „Usuwanie usterek” w umiejętnościach związanych z regulacją emocji
XXIV. Powtórzenie umiejętności związanych z regulacją emocji
Bibliografia
Rozdział 10. Umiejętności związane z tolerancją na dolegliwości psychiczne
I. Cele modułu
II. Przegląd: umiejętności przetrwania kryzysu
III. Praktyczna wiedza na temat kryzysu
IV. Natychmiastowe zaprzestanie problemowego zachowania: STOP
V. Rozważanie argumentów za i przeciw jako pomoc przy podejmowaniu decyzji behawioralnych
VI. Umiejętności TIP służące opanowaniu skrajnego pobudzenia
VII. Odwracanie uwagi za pomocą umiejętności ACCEPTS
VIII. Samouspokajanie
IX. Poprawianie chwili
X. Przegląd: umiejętności radykalnej akceptacji
XI. Radykalna akceptacja
XII. Nastawienie umysłu
XIII. Dobrowolność
XIV. Półuśmiech i otwarte ramiona
XV. Puszczenie umysłu wolno: uważność bieżących myśli
XVI. Przegląd: kiedy kryzysem jest uzależnienie
XVII. Dialektyczna abstynencja
XVIII. Czysty umysł
XIX. Wzmocnienie środowiskowe
XX. Palenie mostów i budowanie nowych
XXI. Alternatywny bunt i adaptacyjne zaprzeczenie
Bibliografia
Indeks

<< powróć do strony produktu