Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

WYSZUKAJ
WYSZUKAJ CZASOPISMO
 
http://www.wuj.pl/page,kat,katid,207,strona,Nowosci.html

Spis treści (zobacz)

Strona główna > Spis treści (zobacz) :
<i>Dziś </i> Tadeusz Kantor!
Dziś Tadeusz Kantor!


Spis treści

Wprowadzenie
Katarzyna Fazan, Tadeusz Kantor – wczoraj i dziś  11

1. Entrée aktorów i świadków
Renato Palazzi, Wielkość Tadeusza Kantora. Niewygodne dziedzictwo  19
Loriano Della Rocca, Tadeusz Kantor: Kraków, 8 grudnia 1990 – 8 grudnia 2010 roku  23
Krzysztof Miklaszewski, Aktor w teatrze Kantora. Pytania wizjonera, odpowiedzi praktyka i współczesne postscriptum  29
Andrzej Wełmiński, Funkcja i znaczenie zespołu w procesie tworzenia spektakli Teatru Cricot 2  43

2. Obrazy oraz obiekty: etymologie i ewolucje
Lech Stangret, Rola rysunku w procesie kreacji automitologii Tadeusza Kantora  65
Dominika Łarionow, Manekin Tadeusza Kantora i nadmarioneta Edwarda G. Craiga. Zarys idei  81
Anna R. Burzyńska, Powroty nosorożca  97
Katarzyna Osińska, Don Kichot według Kantora: między realnością a fikcją  109
Małgorzata Paluch-Cybulska, Tadeusz Kantor: „...Infantki Velázqueza jak relikwie lub madonny”  125
Josep Maria de Sagarra Àngel, „Teatr emocji” Tadeusza Kantora. À propos hiszpańskiej recepcji artysty  149
Amos Fergombe, Drzwi, rama albo transcendentny próg w twórczości Tadeusza Kantora  161

3. Powroty scen teatru: między egzystencją a historią
Klaudiusz Święcicki, Antropologia historii i pamięci w twórczości teatralnej Tadeusza Kantora  175
Grzegorz Niziołek, Lęk i co dalej...  187
Wojciech Owczarski, Teatr Snów w Teatrze Śmierci  199
Cécile Coutin, Maszyna miłości i śmierci Tadeusza Kantora  209
Mateusz Chaberski, Co Nasza klasa Tadeusza Słobodzianka może nam powiedzieć o Umarłej klasie? Polityczny charakter wspomnienia w twórczości Tadeusza Kantora  215
Marek Pieniążek, Kantor – reaktywacje własnej realności. Ostatnie spektakle Teatru Cricot 2  227
Michał Kobiałka, Epilog. Teatr Osobistego Wyznania Tadeusza Kantora: uwagi o późnym stylu  243

4. Zapisy, rejestracje, klisze i „żywe archiwum”
Jan Kłossowicz, Lekcja anatomii. Fabuły Kantora  261
Paweł Stangret, Tadeusz Kantor czytany  275
Katarzyna Tokarska-Stangret, Non omnis moriar artysty teatru  285
Jean-Pierre Th ibaudat, Wokół fotografi i Wielopola  295
Anna Halczak, CRICOTEKA – „konieczność przekazywania”  303

5. Asocjacje i konfrontacje: miejsca wspólne oraz linie podziałów
Marie-Thérèse Vido-Rzewuska, Kantor, Schulz, Malczewski, Wyspiański: kilka paradoksów  317
Andrzej Turowski, Oślepiające powidoki  329
Jaromir Jedliński, Kantor i Beuys. Procesy paralelne?  339
Rafał Solewski, Dziedzictwo i tożsamość w twórczości Tadeusza Kantora. Wobec postmodernizmu  349
Zbigniew Osiński, Tadeusz Kantor – Jerzy Grotowski: dwie idee teatru/sztuki  359
Ruggero Bianchi, Drobne zapiski o artyście granicznym  371
Klaus Dermutz, „Groza wojny i terroru/pomieszana z cyrkiem”. Rozmyślania Anselma Kiefera o teatrze Tadeusza Kantora  379
Katarzyna Fazan, Cienie polskiego Odysa. Wyspiański – Kantor – Grzegorzewski  387
Uta Schorlemmer, Obecna nieobecność w późnych przedstawieniach Tadeusza Kantora i Christopha Schlingensiefa  401

Notki o autorach  413

Spis ilustracji  423

<< powróć do strony produktu