Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

WYSZUKAJ
WYSZUKAJ CZASOPISMO
 
http://www.wuj.pl/page,kat,katid,207,strona,Nowosci.html
Strona główna > Humanistyka > Sztuki audiowizualne > Telepłeć - gender w telewizji doby globalizacji :
Telepłeć - gender w telewizji doby globalizacji

Anna Nacher

Telepłeć - gender w telewizji doby globalizacji (głosy: 10)

ISBN: 978-83-233-2422-5
rok: 2008
format: B5
stron:258
Wersja elektroniczna! !


wydanie elektroniczne
Cena brutto 25.20 zł
Cena brutto z rabatem 23.19 zł
 

Opis Książki :

Niniejsza książka jest poświęconą analizie dyskursu płci w perspektywie kulturoznawczej, z uwzględnieniem mechanizmów produkcji znaczeń w telewizji, zwłaszcza w jej wymiarze globalnym. Naczelną tezą książki jest konieczność wypracowania aparatu metodologicznego zrywającego z naiwnością epistemologiczną, jaką skutkują analizy genderowe skupiające się tylko na poziomie treści.

Autorka polemizuje z teoriami ujmującymi procesy globalizacyjne wyłącznie jako homogenizację i wskazuje, że przemiany, jakim współcześnie podlega rozumienie płci, muszą być postrzegane jako kryzys nowoczesnego dyskursu płci. Dlatego tak ważne staje się uwzględnienie postulatów teorii postkolonialnej, wskazującej na uzurpacje zachodniej nowoczesności.

Książka proponuje nowatorskie podejście do analizy płci w kulturze audiowizualnej, lokując studia genderowe blisko współczesnego kulturoznawstwa. Pozwala to zarówno zerwać z powierzchownością niektórych analiz inspirowanych ograniczoną wersją feminizmu, jak i uśmierzyć obawy konserwatywnych teorii kultury, wyrażające się często w lekceważeniu tej tematyki, tak istotnej dla kultury współczesnej.



Anna Nacher pracuje w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na teorii mediów w perspektywie kulturoznawczej, studiach genderowych, antropologii audiowizualności, nowych zjawiskach w kulturze współczesnej, przemianach związanych z procesami globalizacyjnymi. Prowadzi także zajęcia na Podyplomowych Studiach z Zakresu Gender w ISzA UJ. Publikowała m.in. w „Przeglądzie Kulturoznawczym”, „Kulturze Współczesnej”, „Kulturze Popularnej”, „Czasie Kultury” oraz w pracach zbiorowych.
Klienci, którzy kupili tę książkę kupili również :

Filozofia kultury
ISBN: 978-83-233-2398-3,
rok: 2007,
format: B5,
stron : 210,
oprawa: miękka
Cena: 28.89
Pytania współczesnej filozofii polityki
ISBN: 978-83-233-2430-0,
rok: 2008,
format: B5,
stron : 240,
oprawa: miękka
Cena: 28.89
Nowa audiowizualność
ISBN: 978-83-233-2516-1,
rok: 2008,
format: B5,
stron : 424,
oprawa: miękka
Cena: 33.52
Media powszednie
ISBN: 978-83-233-2636-6,
rok: 2009,
format: B5,
stron : 430,
oprawa: miękka
Cena: 38.55