EN
Okładka Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.
Spis treści, fragmenty, recenzje

Amerykański mit polski konsument

czyli reklamowe oblicza Ameryki

Seria: Prace Amerykanistyczne

Liczba stron: 182 Format: B5 Rok wydania: 2006 Data premiery: 10.09.2006

Opis książki

Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.

Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu rynkowego, ale także poprzez swą nachalną wszechobecność współtworzy nasz krajobraz semiotyczny, stając się ważnym czynnikiem kulturotwórczym. Ponieważ należy do obszaru kultury masowej, w swych komunikatach wykorzystuje elementy i rodzaje masowej wyobraźni tak, aby ułatwić zrozumienie adresatowi. Dlatego też często czerpie z kulturowych zasobów odbiorców komunikatów – przywołane motywy muszą być im znane, aby były zrozumiane właściwie i w pełni.

Motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych pojawiają się jednak w reklamach innych kręgów cywilizacyjnych pomimo groźby odrzucenia czy niezrozumienia. Dlaczego tak się dzieje? Ameryka właściwie od momentu zaistnienia na mapie świata w świadomości Europejczyków funkcjonowała jako raj, odnalezione Eldorado. Doświadczenia polityczno-ekonomiczne Polaków czyniły z Ameryki miejsce szczególne. Opowieści podróżników, emigrantów, a nieco później te snute przez produkty kultury popularnej, głównie film i telewizję, kreowały w zbiorowej wyobraźni Polaków wręcz kultowy obraz tego kraju. Reklama, która niedawno wtargnęła w polską rzeczywistość, zaczęła w konsekwentny sposób mityczna bliskość odległej Ameryki wykorzystywać do celów perswazyjnych.

Jolanta Szymkowiak-Bartyzel, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy w instytucie Amerykanistyki i Studiów polonijnych UJ, współzałożycielka i redaktor czasopisma akademickiego Ad Americam. Zajmuje się historią kina amerykańskiego oraz historią i funkcjonowaniem środków masowego przekazu w USA.

Język publikacji polski
Wydanie pierwsze
ISBN: 83-233-2086-1
e-ISBN (pdf): 978-83-233-8010-8
Tagi:
USA

POLECANE KSIĄŻKI

okładka książki Sto kwiatów
Genki Kawamura

Sto kwiatów

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

50,99 zł
40,79 zł
Christine A. Padesky, Dennis Greenberger

Umysł ponad nastrojem. Zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia

(Oprawa miękka)

65,00 zł
52,00 zł
Nicola Temple

Najlepiej spożyć przed…

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

45,00 zł
36,00 zł
173,49 zł 173,49 zł

NOWOŚCI

Dionizjusz z Furny

Hermeneia

( Oprawa miękka )

79,00 zł
63,20 zł
Okładka czasopisma Przekładaniec
red. Magda Heydel

Przekładaniec, numer 46

( Oprawa miękka )

41,04 zł
32,83 zł
Okładka książki Trauma u twojego dziecka
Melissa Goldberg Mintz

Trauma u twojego dziecka

( Przedsprzedaż )

50,99 zł
40,79 zł
Okładka książki John Locke o edukacji
Katarzyna Wrońska

John Locke o edukacji

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

48,30 zł
38,64 zł
Niedostępny
okładka książki Bezokolicznik w języku ukraińskim i jego polskie odpowiedniki
48,30 zł
38,64 zł
Okładka książki Wsparcie dla wspierających
Babette Rothschild

Wsparcie dla wspierających

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

64,99 zł
51,99 zł
okładka książki Zagajewski
red. Dorota Siwor

Zagajewski

( Oprawa miękka )

46,20 zł
36,96 zł
okładka książki Współrzędne tęsknoty
Shubhangi Swarup

Współrzędne tęsknoty

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

54,00 zł
43,20 zł
okładka książki Od Wiertowa do Skoniecznego
Jadwiga Hučková

Od Wiertowa do Skoniecznego

( Oprawa twarda )

51,45 zł
41,16 zł
Niedostępny
okładka książki Przedsiębiorczość strategiczna jako koncepcja rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Jacek Gancarczyk

Przedsiębiorczość strategiczna

( Oprawa miękka )

46,20 zł
36,96 zł
okładka książki Pokój, w którym tworzy robi się poezję
red. Mateusz Antoniuk , Tomasz Kunz

Pokój, w którym robi się poezję

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

44,10 zł
35,28 zł
okładka czasopisma PKrakowskie Studia z Historii Państwa i Prawa, tom 16, zeszyt 4
red. Krystyna Chojnicka , Maciej Mikuła , Kacper Górski

Krakowskie Studia z Historii Państwa i Prawa, tom 16, zeszyt 4

( Oprawa miękka )

41,04 zł
32,83 zł
okładka książki Ostatnia kolonia
Philippe Sands

Ostatnia kolonia

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

49,90 zł
39,92 zł
okładka książki Eastern drama of the absurd in the twilight of the Soviet Bloc
Krzysztof Pleśniarowicz

Eastern drama of the absurd in the twilight of the Soviet Bloc

( Oprawa twarda )

46,20 zł
36,96 zł
okładka książki Immanuel Kant
Ludwig Ernst Borowski

Immanuel Kant

( Oprawa twarda )

51,45 zł
41,16 zł
okładka książki Sto kwiatów
Genki Kawamura

Sto kwiatów

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

50,99 zł
40,79 zł
Okładka książki Przenośna magia
Emma Smith

Przenośna magia

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

61,00 zł
48,80 zł
okładka czasopisma Prace Historyczne 150 (3) 2023
red. Zdzisław Zblewski

Prace Historyczne 150 (3) 2023

( Oprawa miękka )

42,12 zł
33,70 zł
okładka książki Kryzys czy szansa na rozwój?
Magdalena Karlikowska-Pąsiek

Kryzys czy szansa na rozwój?

( Oprawa twarda )

46,20 zł
36,96 zł
okładka książki Oficyna Schedlów
Michał Czerenkiewicz

Oficyna Schedlów

( Oprawa twarda )

72,00 zł
57,60 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...