Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

WYSZUKAJ
WYSZUKAJ CZASOPISMO
 
http://www.wuj.pl/page,kat,katid,207,strona,Nowosci.html
Strona główna > E-BOOK > Ewaluacja w edukacji > Model dla doświadczonych dyrektorów szkół i placówek :
Model dla doświadczonych dyrektorów szkół i placówek

Model dla doświadczonych dyrektorów szkół i placówek (brak głosów)

Pakiet szkoleniowy: wspieranie (7 zeszytów)
red. Grzegorz Mazurkiewicz
ISBN: 978-83-233-9295-8
rok: 2015
format: PDF
oprawa: miękka
język publikacji: Polski / Polish
Wersja elektroniczna! !
 

Opis Książki :


WPROWADZENIE
OBSZAR I
OBSZAR II
OBSZAR III
OBSZAR IV
OBSZAR V
OBSZAR VI

DOI 10.4467/K9295.29/e/15.15.3801

Projekt „Przywództwo i zarządzanie w oświacie - opracowanie i wdrożenie systemu kształcenia i doskonalenia dyrektorów szkół/ placówek” jest projektem systemowym, realizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji i Uniwersytet Jagielloński (Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej).

W związku z coraz większymi oczekiwaniami wobec systemów edukacji w XXI wieku na całym świecie, podejmuje się intensywne próby reformowania oświaty. Aby wesprzeć rządy w efektywnym reagowaniu na współczesne potrzeby trzeba postawić dyrektorów szkół i nauczycieli w centrum wszelkich zmian i reform, mających na celu poprawienie jakości pracy systemów edukacyjnych i poszczególnych szkół.

Niezbędna jest przemyślana, efektywna strategia podnoszenia kompetencji przywódczych i menedżerskich osób zarządzających szkołami i wspomagania ich w dostosowania się do nowych warunków pracy. Wypracowanie takiej strategii wiąże się z potrzebą jasnego zdefiniowania zakresu ich odpowiedzialności oraz stworzenia warunków umożliwiających rozwój zawodowy (przez całą karierę zawodową) i wreszcie wzrostu świadomości personelu szkolnego, że jego rola jest kluczowa, zarówno w zakresie poprawy wyników nauczania jak i jakości pracy szkoły. Aby nauka w wyposażonej w przywilej autonomii szkole przynosiła lepsze efekty musi pojawić się kompetentna kadra kierownicza i odpowiedni system wspierania jej motywacji do pracy.

Wśród pilnych potrzeb należy wymienić stworzenie systemu kształcenia i doskonalenia kompetencji w zakresie zarządzania dla kadry kierowniczej szkół/ placówek. Obecnie, związane z wykształceniem i ukończonymi formami doskonalenia zawodowego, formalne wymagania, które musi spełniać kandydat na dyrektora szkoły w niewielkim stopniu gwarantują, że kandydat jest w stanie sprostać stawianym przed nim obowiązkom.

W Państwa ręce oddajemy efekt ponad dwuletniej współpracy wielu środowisk: pracowników naukowych, praktyków- dyrektorów, praktyków- ł trenerów, członków organizacji dyrektorskich, pracowników kuratoriów, ośrodków doskonalenia nauczycieli, samorządów, nauczycieli i organizacji pozarządowych, zajmujących się kształceniem dyrektorów szkół/ placówek.