Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

WYSZUKAJ
WYSZUKAJ CZASOPISMO
 
http://www.wuj.pl/page,kat,katid,207,strona,Nowosci.html
Strona główna > E-BOOK > Ewaluacja w edukacji > Jakość edukacji :
Jakość edukacji

Jakość edukacji (głosy: 1)

Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w roku 2014
red. Grzegorz Mazurkiewicz , red. Anna Gocłowska
ISBN: 978-83-233-9272-9
rok: 2015
format: PDF
stron:304
język publikacji: Polski / Polish
Wersja elektroniczna! !
 

Opis Książki :


 

   DOI 10.4467/K9309.15/e/15.15.3908

Analiza danych na temat działalności szkoły to główne narzędzie pracy osób zajmujących się oświatą i skupionych na jej ulepszaniu. Nauczyciele, liderzy, politycy potrzebują informacji o funkcjonowaniu poszczególnych instytucji, jak również całego systemu. Dane uzyskiwane w procesie ewaluacji zewnętrznej uzupełniają obraz instytucji oświatowych powstały dzięki innym źródłom informacji (na przykład dzięki systemowi egzaminów zewnętrznych). W niniejszym opracowaniu znajdziecie Państwo wybrane dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w roku kalendarzowym 20 4. Zapraszamy do lektury, która pozwoli zajrzeć do „czarnej skrzynki", jaką jest szkoła - do tej pory rzadko mieliśmy możliwość obserwowania zachodzących w niej procesów na tak dużą skalę.
Grzegorz Mazurkiewicz

Dane, które zostały poddane analizie i stanowią podstawę wnioskowania o poziomie spełniania danego wymagania, umożliwiają realizację celów założonych w modernizowanym systemie nadzoru pedagogicznego. Dostarczają bowiem informacji o systemie oświaty - ułatwiających prowadzenie polityki edukacyjnej w Polsce zarówno na poziomie lokalnym, regionalnym, jak i krajowym, a poprzez sformułowane wnioski i przykłady dobrej praktyki mogą z powodzeniem służyć wspomaganiu szkół w osiąganiu najwyższej jakości ich pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
Anna Gocłowska


  • Nauczyciele częściej chwalą niż krytykują uczniów szkół podstawowych (75%) oraz szkół zawodowych (71%).
  • Na wyższych etapach edukacji na połowie, a nawet większości lekcji uczniowie nie lubią się uczyć.
  • Prawdopodobieństwo doświadczenia agresji i przemocy fizycznej jest największe w szkołach podstawowych. W roku 2014 28% uczniów doświadczyło agresji, a 12% przemocy fizycznej ze strony innych uczniów.
  • 47% gimnazjalistów uważa, że niektórzy uczniowie ich szkół są lekceważeni, a 46%, że są wyśmiewani.
  • 59% uczniów szkół podstawowych pracuje w grupach lub parach na wszystkich lub na większości zajęć

Klienci, którzy kupili tę książkę kupili również :