Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

WYSZUKAJ
WYSZUKAJ CZASOPISMO
 
http://www.wuj.pl/page,produkt,prodid,3326,strona,Magia_bioinzynierii,katid,321.html
Strona główna > Humanistyka > Psychologia > Postrzeganie siebie i własnego zachowania w kontekście zaburzeń adaptacyjnych młodzieży :
Postrzeganie siebie i własnego zachowania  w kontekście zaburzeń adaptacyjnych młodzieży

Barbara Ostafińska-Molik

Postrzeganie siebie i własnego zachowania w kontekście zaburzeń adaptacyjnych młodzieży (głosy: 19)

ISBN: 978-83-233-3768-3
rok: 2014
format: B5
stron:374
oprawa: miękka
język publikacji: Polski / Polish
Książka dostępna !
Cena brutto 39.90 zł
Cena brutto z rabatem 36.71 zł
 
Zobacz inne książki tego autora :

Opis Książki :

„Książka Barbary Ostafińskiej-Molik stanowi próbę egzemplifikacji teoretycznej, empirycznej i aplikacyjnej słabo eksplorowanego na gruncie polskiej pedagogiki mechanizmu autopercepcji (rozumianej wieloaspektowo) jako korelatu funkcjonowania psychospołecznego młodzieży w wieku gimnazjalnym (średniej adolescencji). Jest to mechanizm niezwykle istotny z punktu widzenia przebiegu rozwoju młodego pokolenia, traktowany przez Autorkę jako mechanizm adaptacji vs. dezadaptacji społecznej pomyślnego rozwoju i zaburzeń rozwojowych, przejawiających się w trzech ogólnie i specyficznie ujętych sferach funkcjonowania – aspektach tożsamości ja–ja (cechy osobowe), ja–inni (zachowanie wobec świata społecznego) oraz ja–zadanie (działania w podstawowych dla młodego pokolenia, ale wybiórczo ujętych dziedzinach).
Autorka w sposób nowatorski – w ramach pedagogiki młodzieży i pedagogiki resocjalizacyjnej – ujmuje przedmiot badań własnych, konsekwentnie realizując projekt badawczy, który oprócz zakładanych przez nią celów eksploracyjno-diagnostycznych daje podstawę do realizowania niezmiernie ważnych dla pedagogiki celów aplikacyjnych. Publikację uważam za ważny wkład w rozwój wiedzy pedagogicznej, ponieważ w warstwie empirycznej dotyka ona zjawisk istotnych z perspektywy zarówno pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i pedagogiki młodzieży.
W założeniach teoretycznych Autorka odnosi się do analizy subiektywnego świata młodzieży, podejmując przedmiotowe zagadnienia z perspektywy autopercepcji młodego pokolenia, ale łączy je z perspektywą postrzegania zaburzeń w funkcjonowaniu młodego pokolenia przez reprezentantów dorosłego pokolenia (nauczycieli). Proponowane ujęcie problematyki badawczej jest nowatorskie i zasadne, a zawarte w pracy treści stanowią przyczynek do dalszej i szerszej debaty w obszarze przedmiotowych problemów”.
Z recenzji dr hab. Ewy Wysockiej   

Barbara Ostafińska-Molik
– pedagog, socjolog i terapeuta pedagogiczny. Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Instytucie Pedagogiki. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół postrzegania rzeczywistości społecznej przez dzieci i młodzież, pedagogiki zaburzeń zachowania, terapii pedagogicznej, polityki społecznej, a przede wszystkim metodologii badań społecznych – analizy i interpretacji danych pozwalających na odkrywanie wiedzy o człowieku i świecie.
Klienci, którzy kupili tę książkę kupili również :