Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

WYSZUKAJ
WYSZUKAJ CZASOPISMO
 
http://www.wuj.pl/page,serie,idserii,135.html

Media, dziennikarstwo, komunikacja społeczna

Strona główna > Nauki społeczne > Media, dziennikarstwo, komunikacja społeczna :
Pokaż
Sortuj wg:
Pokaż:
Strona : 1 z 3 Następna strona
 

Mistrzowie polskiego reportażu wojennego (1914-2014)
„Andrzej Kaliszewski nie tylko przybliżył sylwetki znakomitych mistrzów polskiego reportażu wojennego okresu 1914-2014, ale także omówił technikę pisarską wspomnianych reporterów, pokazał, jak ważne jest dla reportażu i reportera m.in. umiejętne operowanie faktami, przytaczanie ich bez nadmiernej szczegółowości [...], przedstawił wreszcie poe...
ISBN: 978-83-233-4301-1, rok: 2017, format: B5,stron : 0, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Zapowiedź
Mówiące ciało
„Autorka podjęła niezwykle ciekawą próbę opisania pewnej grupy frazeologii z wykorzystaniem narzędzi semantyki kognitywnej, takich jak schematy wyobrażeniowe, konceptualne metafory i metonimie. Książka okaże się interesująca dla badaczy z kręgu kognitywistyki, ponieważ pokazuje, jak kognitywista może podejść do kwestii często w tym nurcie bad...

ISBN: 978-83-233-4296-0, rok: 2017, format: B5,stron : 136, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Europa dziennikarzy
Unia Europejska znajduje się dziś na rozdrożu. W wielu kwestiach potrzebna jest, jak się zdaje, zmiana sposobu myślenia o europejskiej wspólnocie, a także jej przebudowa. W związku z rozwojem sytuacji międzynarodowej: nawarstwianiem się problemów gospodarczych strefy euro, rosnącą falą uchodźców oraz stale obecnym zagrożeniem terroryzmem, kwestia p...

ISBN: 978-83-233-4279-3, rok: 2017, format: B5,stron : 300, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Reporter w przebraniu
W książce zatytułowanej Reporter w przebraniu dwoje doświadczonych dziennikarzy (z których jedno jest jednocześnie medioznawczynią, analizującą media z pozycji akademickich) zajmuje się problematyką tak zwanego dziennikarstwa wcieleniowego (przykrywkowego, undercover journalism – w polszczyźnie nie mamy dobrego, jednoznacznego terminu dla teg...
ISBN: 978-83-233-4118-5, rok: 2016, format: B5,stron : 0, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 39.90
Komunikacja społeczna w zarządzaniu humanistycznym
Od czasów Arystotelesa wiemy, że na każdy akt komunikacyjny składają się co najmniej trzy elementy: nadawca komunikatu, jego odbiorca i sam komunikat, a więc dwoje ludzi i relacja między nimi. Na tej podstawie zbudowano rozmaite modele komunikacyjne, pozwalające nam zrozumieć istotę procesów komunikacyjnych. Współczesny świat, w którym komunikat st...

ISBN: 978-83-233-4130-7, rok: 2016, format: B5,stron : 240, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
W stronę cywilizacji Internetu
Pierwsza część książki dotyczy zarządzania ulokowanego w naukach humanistycznych. To położenie nie jest przypadkowe i wymusza konsekwencje, z których dotychczas nie zdawano sobie sprawy. Mają one bardzo podstawowy charakter i sprawiają, że pojawia się oto narzędzie przystosowane odpowiednio do wymogów współczesności. Druga część książki opisuje zas...

ISBN: 978-83-233-4177-2, rok: 2016, format: B5,stron : 172, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Przyszłość dziennikarstwa radiowego
red. J. Kania, red. J. Kreft...
Jeszcze nigdy tak niewiele medialnych organizacji nie decydowało o tym, o czym dowiaduje się tak wielu. Konsekwencje agregacji medialnych treści są mało rozpoznane, natomiast jej przejawy – pasjonujące. Oto Facebook staje się głównym źródłem informacji, detronizując stacje telewizyjne, a w pełni zautomatyzowany Google News, największy na świe...

ISBN: 978-83-233-4100-0, rok: 2016, format: B5,stron : 166, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Wieszczowie i gazeciarze
„Trybuna Ludów”, „The Friend” czy „Phöbus” to tylko niektóre z tytułów prasowych powołanych do istnienia przez pisarzy doby romantyzmu. Niniejsza książka ukazuje niedocenione dotychczas przez historyków prasy i literatury związki europejskich twórców z niezwykle dynamicznie rozwijającą się wówczas prasą. Autorka ...

ISBN: 978-83-233-4126-0, rok: 2016, format: B5,stron : 352, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Widoczne i niewidoczne
red. A. Wagner...
Transformacja systemu energetycznego to nie tylko zmiany technologiczne, lecz także zmiana wzorów myślenia i praktyk społecznych. Definiowanie wyzwań i problemów polityki energetycznej dokonuje się w komunikacji i choć często przebiega za zamkniętymi drzwiami gabinetów polityków i ekspertów, ma swoj...

ISBN: 978-83-233-4115-4, rok: 2016, format: B5,stron : 198, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Szkice językoznawczo-prasoznawcze
Przedmiotem zainteresowania Autora jest głęboka treść (tekstowy obraz rzeczywistości) wypowiedzi prasowych; jako materiał badawczy posłużyły artykuły drukowane w różnych czasopismach, a jako wynikająca z orientacji dominująca metoda użyta została analiza strukturalna różnych elementów leksykalnych tych artykułów w ujęciu ilościowym. Książka powinna...

ISBN: 978-83-233-4095-9, rok: 2016, format: B5,stron : 250, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Komunikowanie o nauce
Jak mówić o nauce i pisać o badaniach naukowych, żeby nie upraszczać, a jednocześnie nie nudzić odbiorców? Jak w czasach Internetu popularyzować wiedzę i prezentować treści naukowe, które rzadko bywają atrakcyjne  wizualnie? Jak znaleźć ciekawą formę i oprawę dla skomplikowanych teorii? Jakie środki retoryczne pomagają w relacjonowaniu post...

ISBN: 978-83-233-4099-7, rok: 2016, format: B5,stron : 250, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Media lokacyjne
Mając nadzieję, że ta próba otworzy pewne nowe ścieżki badawcze, chcę w mojej książce raczej zaproponować nowy język opisu i nowe metafory. W miejsce języka zakorzenionego w reprezentacjonizmie, który rządził opisem tradycyjnych mediów audiowizualnych (w tym także cyfrowych), takich jak film, wideo,...

ISBN: 978-83-233-4074-4, rok: 2016, format: B5,stron : 222, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Obraz, słowo, gest
Czy wiesz, co widzisz? Czy widzisz, co wiesz? Książka odpowiada na pytanie, jak radzi sobie odbiorca, widz i słuchacz w procesie komunikacji, podczas którego docierają do niego bodźce werbalne i niewerbalne. Autorka ukazuje procesy, które pozwalają nam wykorzystywać wszelkie środki znaczeniotwórcze (np. słowa czy gesty) do porozumiewania się, nawet...

ISBN: 978-83-233-4071-3, rok: 2016, format: B5,stron : 178, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Komunikowanie o bezpieczeństwie
Książka, którą oddajemy w ręce czytelników, jest pierwszą na polskim rynku próbą usystematyzowania problemów związanych z komunikowaniem o bezpieczeństwie. Relacjonowanie śmiertelnych wypadków, kataklizmów, katastrof i zbrodni oraz sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu jest dla reportera jednym z największych wyzwań zawodowych. Dziennikarze, po...

ISBN: 978-83-233-4088-1, rok: 2016, format: B5,stron : 248, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Zeszyty Prasoznawcze - analiza zawartości (1957-2012)
red. M. Kawka, red. R. Filas...
Autorzy i redaktorzy niniejszej publikacji pragną przypomnieć wkład Ośrodka Badań Prasoznawczych i „Zeszytów Prasoznawczych” w rozwój polskiego medioznawstwa i odpowiedzieć na pytania: „w jaki sposób dorobek «Zeszytów Prasoznawczych» promieniował na inne ośrodki badawcze krajowe i zagraniczne?”, a także „co...

ISBN: 978-83-233-4032-4, rok: 2016, format: B5,stron : 472, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Słowa klucze w rządowej komunikacji politycznej
Książka Michała Bukowskiego zachęca do kontynuowania badań (i stosowania nowoczesnej analizy zawartości) w celu poszerzenia wiedzy na tematy istotne dla wszystkich, którzy patrzą na świat całościowo, holistycznie. W istocie nie da się poważnie potraktować coraz liczniejszych i pilnych globalnych wyzwań bez podobnej do przyjętej przez autora perspek...
ISBN: 978-83-233-4014-0, rok: 2015, format: B5,stron : 158, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
Za fasadą społeczności
Google, Facebook, Twitter, Instagram, Huffington Post i wiele innych. Za nowomedialną „społecznościową fasadą” równości, partnerstwa, wspólnot i zbiorowej inteligencji, w aureoli kreatywności i doświadczeń korporacje medialne zarządzają największą sieciową fabryką świata. Internauci są w niej wydajni i twórczy, sami się uczą i sami k...

ISBN: 978-83-233-3906-9, rok: 2015, format: B5,stron : 184, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 44.44
Złudzenia wyboru
Obywatele chcą przez głosowanie wyrazić to, co dla nich ważne, kandydaci chcą zdobyć mandat, przywódcy partii walczą o władzę – wybory są grą, w której każdy zmierza do własnych celów. Ta gra ma swoje formalne reguły, narzucane przez system wyborczy. Ma jednak także zasady niepisane – ...
ISBN: 978-83-233-3754-6, rok: 2014, format: B5,stron : 436, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 42.50
Telewizja i jej odbiorcy w życiu codziennym
Telewizja i jej odbiorcy w życiu codziennym to wartościowa lektura dla studentów medioznawstwa, kulturoznawstwa oraz socjologii, ale też wszystkich tych, którzy chcą zrozumieć telewizję, jej gatunki oraz ich miejsce w życiu codziennym. Każdy rozdział podkreśla znaczenie badań odbioru dla naszego postrzegania tekstów telewizy...
Seria : Media
ISBN: 978-83-233-3201-5, rok: 2012, format: B5,stron : 184, oprawa: miękka , język publikacji: Pl
Cena: 34.78
Mniejszości narodowe, etniczne i religijne w przekazie mediów
Książka jest wynikiem udziału autorek w projekcie pilotażowym, którego celem było wypracowanie metodologii umożliwiającej analizę medialnych wizerunków mniejszości narodowych, etnicznych i religijnych w różnych państwach członkowskich UE. Publikacja wpisuje się w niemal nieobecny w Polsce nurt oprac...
ISBN: 978-83-233-3753-9, rok: 2014, format: B5,stron : 138, oprawa: miękka , język publikacji: Polski / Polish
Cena: 36.71
A Polyvalent Media Policy in the Enlarged European Union
An impressive work of media and communication scholarship, this meticulously researched book provides comprehensive and authoritative treatment to the development of European Union media policy, in all its complexity and competing rationales; it offers a study of EU enlargement and conditionality; and it examines in detail the EU’s impact on ...
ISBN: 978-83-233-3715-7, rok: 2014, format: B5,stron : 342, oprawa: miękka , język publikacji: Angielski / English
Cena: 36.71
Przodownicy prasy
Studenci dziennikarstwa z Uniwersytetu Jagiellońskiego przez kilka miesięcy dokumentowali historię krakowskiego Ośrodka Badań Prasoznawczych – najstarszej polskiej instytucji, badającej naukowo media masowe i opinię publiczną. Powstała książka o ośrodku i ludziach, którzy go przez kilkadziesią...
ISBN: 978-83-233-3585-6, rok: 2013, format: B5,stron : 178, oprawa: miękka , język publikacji: Polski/Polish
Cena: 36.71
Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce
Praca Agnieszki Hess stanowi cenny wkład w rozważania dotyczące relacji pomiędzy mediami a organizacjami pozarządowymi, funkcjonującymi w Polsce i tworzącymi trzeci sektor sfery publicznej. W warstwie teoretycznej analizy autorka rozważa, jak w perspektywie politologicznej rozwija się i jakie barier...

ISBN: 978-83-233-3527-6, rok: 2013, format: B5,stron : 340, oprawa: miękka , język publikacji: Polski/Polish
Cena: 34.78
Pragmatyka Internetu. Web 2.0 jako środowisko
Internet w XXI wieku wszedł w fazę dojrzałą, nabierając cech specyficznego środowiska organizacyjnego. Jest przestrzenią życia społecznego, kulturowego i biznesowego. Wykształcił właściwe sobie sposoby zarządzania, mechanizmy funkcjonowania i formy organizacyjne. Je...

ISBN: 978-83-233-3511-5, rok: 2013, format: B5,stron : 296, oprawa: miękka , język publikacji: Polski/Polish
Cena: 37.91
Pokaż
Sortuj wg:
Pokaż:
Strona : 1 z 3 Następna strona