EN
Spis treści, fragmenty, recenzje

Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej

Liczba stron: 168 Format: B5 Rok wydania: 2016 Data premiery: 20.03.2016

Opis książki

Analizowany przez Autorów temat jest ważny zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Praca stanowi ciekawe studium poznawcze na temat znaczenia różnic kulturowych w komunikacji biznesowej.
Z recenzji prof. dr hab. Renaty Oczkowskiej   

Publikacja podejmuje interesującą poznawczo i aktualną problematykę związaną ze źródłami, charakterem i następstwami występowania różnic kulturowych. Na podkreślenie zasługuje w szczególności dokonane z dużym „wyczuciem” połączenie dwóch perspektyw badawczych, obejmujących różnice kulturowe oraz procesy komunikacji.
Beneficjentami książki będą z pewnością pracownicy naukowi i studenci. Przesądza o tym naukowa jakość wywodu, wielość źródeł oraz naukowy język. Zawiera ona wiele egzemplifikacji, praktycznych ilustracji, a także rozmaitych graficznych form przedstawiania myśli. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby książka trafiła również do rąk menedżerów i specjalistów w zakresie różnych ogólnych i szczegółowych problemów zarządzania.
Z recenzji dr. hab. Piotra Jedynaka, prof. UJ    

Książka uwzględnia wielość podejść i perspektyw naukowych, opierając się na przeglądzie wyników badań empirycznych, jak i aspektów metodologicznych i teoretycznych, między innymi z zakresu socjologii, antropologii, psychologii czy lingwistycznych analiz międzykulturowych, ważnych dla działań biznesowych realizowanych na rynkach odmiennych kulturowo. Autorzy, wychodząc z założenia, że komunikacja to kultura, a kultura to komunikacja, skoncentrowali się na syntezie zagadnień wyjaśniających zawiłości i złożoność komunikacji międzykulturowej w biznesie. W rozdziałach podjęte zostały wątki dotyczące: istoty komunikacji międzykulturowej i kompetencji międzykulturowych u przedstawicieli biznesu jako konsekwencji procesów globalizacyjnych, uwarunkowań komunikacji na zróżnicowanych kulturowo rynkach, analizy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w przestrzeni międzykulturowej, aby ostatecznie odnieść się do szczegółowego obszaru – budowania przekazu reklamowego kierowanego do klientów na rynkach odmiennych kulturowo.
(na podstawie Wprowadzenia Małgorzaty Budzanowskiej-Drzewieckiej)     


Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka
– adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członkini Komitetu Redakcyjnego czasopisma „Jagiellonian Journal of Management”. Autorka opracowań naukowych i popularnonaukowych dotyczących zachowań młodych konsumentów. Obecnie prowadzi badania nad poszukiwaniem przez konsumentów informacji rynkowych w internecie, nowymi formami komunikacji marketingowej oraz różnicami kulturowymi.

Aleksander S. Marcinkowski – pracownik Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Socjolog organizacji, prowadzi badania z zakresu socjologicznej teorii zarządzania, zarządzania w organizacjach publicznych (ekspert ds. zarządzania strategicznego w samorządzie w zespole Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej i Canadian Urban Institute 2002–2003), przedsiębiorczości i sektora MSP oraz rynku pracy. Autor i współautor ponad 60 artykułów i 10 publikacji książkowych wydanych w Polsce i za granicą. Stypendysta Oxford University (Nuffield College), Johns Hopkins University (Bologna Center) oraz Uniwersytetu w Heidelbergu (Alfred Weber Institute).

Agata Motyl-Adamczyk – przedsiębiorca, doradca biznesowy i mediator. Zajmuje się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami mediacji, komunikacji, negocjacji międzykulturowych, a także rozwiązywaniem konfliktów. Wcześniej związana z Wyższą Szkołą Europejską im. Ks. J. Tischnera i Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie. Autorka i współautorka wielu artykułów naukowych i publicystycznych
ISBN: 978-83-233-4053-9

POLECANE KSIĄŻKI

Joel Minden

Ty tu rządzisz

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

45,99 zł
36,79 zł
Marc Hartzman

Wielka księga Marsa

(Oprawa twarda)

68,00 zł
54,40 zł
David Isaacs

Szczepienia

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

64,99 zł
51,99 zł
Marcus Rosenlund

Gdy pogoda zmienia bieg historii

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

49,99 zł
39,99 zł

NOWOŚCI

okładka książki Przedsiębiorczość strategiczna jako koncepcja rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Jacek Gancarczyk

Przedsiębiorczość strategiczna

( Oprawa miękka )

46,20 zł
36,96 zł
Okładka książki Miasto Meksyk
Juan Villoro

Miasto Meksyk

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

67,99 zł
54,39 zł
Okładka książki Hakowanie antropocenu
red. Małgorzata Sugiera

Hakowanie antropocenu

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

44,10 zł
35,28 zł
okładka książki Księżniczka Bari
Hwang Sok-yong

Księżniczka Bari

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,00 zł
36,80 zł
Okładka książki Trauma u twojego dziecka
Melissa Goldberg Mintz

Trauma u twojego dziecka

( Przedsprzedaż )

50,99 zł
40,79 zł
Okładka książki Dzieci nędzy. Adam Drzazga
Stanisław Przybyszewski

Dzieci nędzy. Adam Drzazga

( Oprawa twarda )

90,30 zł
72,24 zł
okładka czasopisma Prace Historyczne 150 (3) 2023
red. Zdzisław Zblewski

Prace Historyczne 150 (3) 2023

( Oprawa miękka )

42,12 zł
33,70 zł
Okładka książki Starość jak ją widzi psychologia
red. Maria Kielar-Turska

Starość jak ją widzi psychologia

( Oprawa miękka )

46,20 zł
36,96 zł
okładka czasopisma PKrakowskie Studia z Historii Państwa i Prawa, tom 16, zeszyt 4
red. Krystyna Chojnicka , Maciej Mikuła , Kacper Górski

Krakowskie Studia z Historii Państwa i Prawa, tom 16, zeszyt 4

( Oprawa miękka )

41,04 zł
32,83 zł
okładka książki Kornik
Layla Martínez

Kornik

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

33,99 zł
27,19 zł
Okładka książki Zdolność administracyjna państwa członkowskiego i kandydata do Unii Europejskiej
red. Dmytro Dzvinchuk , Alina Khaletska , Vitalij Kovalchuk , Marek Mączyński , Ewa Skorczyńska

Zdolność administracyjna państwa członkowskiego i kandydata do Unii Europejskiej

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

51,45 zł
41,16 zł
okładka książki Zagajewski
red. Dorota Siwor

Zagajewski

( Oprawa miękka )

46,20 zł
36,96 zł
Okładka książki Niechciane myśli i silne emocje
Jon Hershfield , Blaise Aguirre

Niechciane myśli i silne emocje

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

50,00 zł
40,00 zł
okładka książki Adam Vetulani (1901–1976) historyk prawa polskiego i kanoniczego
Piotr Biliński

Adam Vetulani (1901–1976)

( Oprawa twarda )

54,60 zł
43,68 zł
red. Marek Herman

Zeszyty Glottodydaktyczne 12 (2023)

( Oprawa miękka )

41,04 zł
32,83 zł
Okładka książki Szmuel Josef Agnon. Historia życia
Dan Laor

Szmuel Josef Agnon. Historia życia

( Oprawa miękka )

54,00 zł
43,20 zł
Okładka książki Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
Matthew McKay , Jeffrey C. Wood , Jeffrey Brantley

Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

67,00 zł
53,60 zł
okładka książki Od kodeksu do cybertekstu prawa
red. Wojciech Cyrul

Od kodeksu do cybertekstu prawa

( Oprawa miękka )

46,20 zł
36,96 zł
okładka książki Polityka i estetyka
Kasper Pfeifer

Polityka i estetyka

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

44,10 zł
35,28 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...