EN
Spis treści, fragmenty, recenzje

Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej

Liczba stron: 168 Format: B5 Rok wydania: 2016 Data premiery: 20.03.2016

Opis książki

Analizowany przez Autorów temat jest ważny zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Praca stanowi ciekawe studium poznawcze na temat znaczenia różnic kulturowych w komunikacji biznesowej.
Z recenzji prof. dr hab. Renaty Oczkowskiej   

Publikacja podejmuje interesującą poznawczo i aktualną problematykę związaną ze źródłami, charakterem i następstwami występowania różnic kulturowych. Na podkreślenie zasługuje w szczególności dokonane z dużym „wyczuciem” połączenie dwóch perspektyw badawczych, obejmujących różnice kulturowe oraz procesy komunikacji.
Beneficjentami książki będą z pewnością pracownicy naukowi i studenci. Przesądza o tym naukowa jakość wywodu, wielość źródeł oraz naukowy język. Zawiera ona wiele egzemplifikacji, praktycznych ilustracji, a także rozmaitych graficznych form przedstawiania myśli. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby książka trafiła również do rąk menedżerów i specjalistów w zakresie różnych ogólnych i szczegółowych problemów zarządzania.
Z recenzji dr. hab. Piotra Jedynaka, prof. UJ    

Książka uwzględnia wielość podejść i perspektyw naukowych, opierając się na przeglądzie wyników badań empirycznych, jak i aspektów metodologicznych i teoretycznych, między innymi z zakresu socjologii, antropologii, psychologii czy lingwistycznych analiz międzykulturowych, ważnych dla działań biznesowych realizowanych na rynkach odmiennych kulturowo. Autorzy, wychodząc z założenia, że komunikacja to kultura, a kultura to komunikacja, skoncentrowali się na syntezie zagadnień wyjaśniających zawiłości i złożoność komunikacji międzykulturowej w biznesie. W rozdziałach podjęte zostały wątki dotyczące: istoty komunikacji międzykulturowej i kompetencji międzykulturowych u przedstawicieli biznesu jako konsekwencji procesów globalizacyjnych, uwarunkowań komunikacji na zróżnicowanych kulturowo rynkach, analizy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w przestrzeni międzykulturowej, aby ostatecznie odnieść się do szczegółowego obszaru – budowania przekazu reklamowego kierowanego do klientów na rynkach odmiennych kulturowo.
(na podstawie Wprowadzenia Małgorzaty Budzanowskiej-Drzewieckiej)     


Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka
– adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członkini Komitetu Redakcyjnego czasopisma „Jagiellonian Journal of Management”. Autorka opracowań naukowych i popularnonaukowych dotyczących zachowań młodych konsumentów. Obecnie prowadzi badania nad poszukiwaniem przez konsumentów informacji rynkowych w internecie, nowymi formami komunikacji marketingowej oraz różnicami kulturowymi.

Aleksander S. Marcinkowski – pracownik Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Socjolog organizacji, prowadzi badania z zakresu socjologicznej teorii zarządzania, zarządzania w organizacjach publicznych (ekspert ds. zarządzania strategicznego w samorządzie w zespole Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej i Canadian Urban Institute 2002–2003), przedsiębiorczości i sektora MSP oraz rynku pracy. Autor i współautor ponad 60 artykułów i 10 publikacji książkowych wydanych w Polsce i za granicą. Stypendysta Oxford University (Nuffield College), Johns Hopkins University (Bologna Center) oraz Uniwersytetu w Heidelbergu (Alfred Weber Institute).

Agata Motyl-Adamczyk – przedsiębiorca, doradca biznesowy i mediator. Zajmuje się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami mediacji, komunikacji, negocjacji międzykulturowych, a także rozwiązywaniem konfliktów. Wcześniej związana z Wyższą Szkołą Europejską im. Ks. J. Tischnera i Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie. Autorka i współautorka wielu artykułów naukowych i publicystycznych
ISBN: 978-83-233-4053-9

POLECANE KSIĄŻKI

red. Łukasz Tischner, Agnieszka Bielak

Literatura a religia – wyzwania epoki świeckiej. Tom 2

(Oprawa miękka)

46,20 zł
36,96 zł
John D. Preston, Julie A. Fast

Kochając osobę z zaburzeniami afektywnymi dwubiegunowymi

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

46,90 zł
37,52 zł
okładka książki 18 zbrodni w miniaturze
Bruce Goldfarb

18 zbrodni w miniaturze

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

58,80 zł
47,04 zł
Lydia Pyne

Prawdziwe fałszerstwa

(Oprawa miękka ze skrzydełkami)

48,90 zł
39,12 zł

NOWOŚCI

Okładka książki Dzieci nędzy. Adam Drzazga
Stanisław Przybyszewski

Dzieci nędzy. Adam Drzazga

( Oprawa twarda )

90,30 zł
72,24 zł
Okładka książki Odwieczna baśń. Śluby. Gody życia
Stanisław Przybyszewski

Odwieczna baśń. Śluby. Gody życia

( Oprawa twarda )

65,10 zł
52,08 zł
Okładka książki Szmuel Josef Agnon. Historia życia
Dan Laor

Szmuel Josef Agnon. Historia życia

( Oprawa miękka )

54,00 zł
43,20 zł
okładka książki Wszechstronniczość. Wydanie 2
Michał Zabdyr-Jamróz

Wszechstronniczość. Wydanie 2

( Ebook )

0,00 zł
okładka książki Ostatnia kolonia
Philippe Sands

Ostatnia kolonia

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

49,90 zł
39,92 zł
okładka książki Niezwykłe zmysły
Ed Yong

Niezwykłe zmysły

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

100,00 zł
80,00 zł
okładka książki Długoterminowa psychoterapia psychodynamiczna . Wydanie II
Glen O. Gabbard

Długoterminowa psychoterapia psychodynamiczna. Wydanie II

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

58,99 zł
47,19 zł
okładka książki Młodzi badacze wobec wyzwań zarządzania zasobami ludzkimi
red. Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka , Justyna Maria Bugaj

Młodzi badacze wobec wyzwań zarządzania zasobami ludzkimi

( Oprawa miękka )

46,20 zł
36,96 zł
okładka książki Przedsiębiorczość strategiczna jako koncepcja rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Jacek Gancarczyk

Przedsiębiorczość strategiczna

( Oprawa miękka )

46,20 zł
36,96 zł
Okładka książki Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem
Ellen Notbohm

Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

37,99 zł
30,39 zł
Okładka książki Hakowanie antropocenu
red. Małgorzata Sugiera

Hakowanie antropocenu

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

44,10 zł
35,28 zł
okładka książki Atlas sztucznej inteligencji
Kate Crawford

Atlas sztucznej inteligencji

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

58,99 zł
47,19 zł
Okładka książki Zdolność administracyjna państwa członkowskiego i kandydata do Unii Europejskiej
red. Dmytro Dzvinchuk , Alina Khaletska , Vitalij Kovalchuk , Marek Mączyński , Ewa Skorczyńska

Zdolność administracyjna państwa członkowskiego i kandydata do Unii Europejskiej

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

51,45 zł
41,16 zł
Okładka książki Ucisz swojego wewnętrznego krytyka
Julia Bueno

Ucisz swojego wewnętrznego krytyka

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

49,00 zł
39,20 zł
okładka książki Kryzys czy szansa na rozwój?
Magdalena Karlikowska-Pąsiek

Kryzys czy szansa na rozwój?

( Oprawa twarda )

46,20 zł
36,96 zł
okładka książki Eastern drama of the absurd in the twilight of the Soviet Bloc
Krzysztof Pleśniarowicz

Eastern drama of the absurd in the twilight of the Soviet Bloc

( Oprawa twarda )

46,20 zł
36,96 zł
Okładka książki Lacan: projekt lektury
Anna Turczyn

Lacan: projekt lektury

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

48,30 zł
38,64 zł
Niedostępny
okładka książki Uskoki i kontynuacje
Anna Pekaniec

Uskoki i kontynuacje

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

46,20 zł
36,96 zł
okładka książki Sto kwiatów
Genki Kawamura

Sto kwiatów

( Oprawa miękka ze skrzydełkami )

50,99 zł
40,79 zł

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.

Dowiedz się więcej...